Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




lördag 21 januari 2012

Trädgårdsdrömmar

När mamma var på besök hade hon med sig lite trädgårdstidningar och böcker som jag har börjat kika i och oj vad mycket jag skulle vilja ha i trädgården! Det finns de med fina blommor eller blad och de som luktar gott och de som smakar gott och de som är fina tidigt på våren och sent på hösten! Hur ska jag kunna välja! Tur att man bor i zon 4 för det tar bort en hel del av de blommor som är fina. :=)
Fick även låna ett trädgårdsdesignprogram av mamma som jag tror jag ska försöka mig på någon dag! Det kanske kan hjälpa till med de stora frågorna, som var kan det vara fint med ett land och hur stort är ett plommonträd....... Fast snart är det väl dags att börja kika på att köpa och börja förodla lite frön, jo lite tidigt i januari men snart kommer våren! Kan man inte tro när vi har -13 grader och det snöar.

Inga kommentarer: