Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




fredag 19 juli 2013

Kallorna

Känner att jag måste fortsätta berätta om mina kallor i år, speciellt eftersom jag tyckte att de låg så långt efter förra året. Men efter att ha kikat här så är de inte så långt efter, eller jo vissa.
I år är det den rosa som hamnat i kruka och blivit störst och finast, först i alla fall.
På trädgårdesmässan köpte jag två nya kallor, som även de hamnat i kruka. Denna mörkt mörkt lila har kommit längst av de två, men inte i närheten av förra årets rosa. 
Tre av de jag köpte förra året står i landet, men där går det långsamt. Trots att det är varmt, soligt och jag vattnar några gånger i veckan. Men jag väntar tåligt på att de se hur det går för dem.  

Inga kommentarer: