Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




tisdag 1 mars 2011

Cocktail

I söndags var jag på bokrean inne i stan, måste säga att det är den sämsta bokrean någonsin i år. Det finns ingenting som lockar, riktigt tråkigt. Lyckades dock hitta en bok med coctailrecept som jag köpte, det är runt 200 recept med bilder på alla resultaten och en enkel beskrivning på hur man ska blanda för att drinken ska bli rätt.
Drinkarna är sorterade i färgordning, vilket jag tyckte var lite roligt. Sedan finns det längstbak sorterat på sprit, glastyp och bokstavsordning. Längst ner på alla sidorna finns det några rader där man själv kan skriva till extra information eller kanske betyg.
Nu får jag nog snart ta tag i att köpa mig några martiniglas så jag kan blanda till min cosmopolitan bla.

1 kommentar:

Lena och Per-Fredrik sa...

den passar ju dig. jag köpte en liknande förra året och jag har ännu inte blandat en enda drink i den. har inte ingridienserna hemma... borde köpa så att jag kan göra någon kul drink iallafall.