Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




lördag 5 mars 2011

Vår och nybakat

Idag skiner solen och himmlen är vackert blå och det är så jag börjar tro att våren är på väg! Äntligen!

Det ligger fortfarande kvar en hel del snö och det är glashalt ute då det är riktigt dåligt sandat, men det var skönt med en promenad. Fast då jag gick över Liljeholmsbron så blåste det småspik, det var verkligen iskallt men efter jag kom i lä så var det väldigt skönt.
Idag har jag bakat Biscotti med blåbär och tranbär, de blev väldigt fina och goda! Det luktar otroligt gott i lägenheten nu med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

nam nam, det ska jag prova någon dag. har inga tranbär hemma dock. vad smakar de? surt? sött?
Kram. LenA

Cajsa sa...

De blev riktigt goda och lite friska på något vis då de är både lite sura men nog mest söta. Lite fräsha.....

Anonym sa...

Ser jättegoda ut, finns det kvar till mig att smaka då jag kommer på besök? kram mamma

Cajsa sa...

Jag tror nog att det kommer finnas någon kvar, i värsta fall får jag kanske gömma någon så du får smaka!
Kram

Anonym sa...

När kommer skoterbilder?
Kram. / Lena.