Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




söndag 25 maj 2014

Fruktträd

Igår var Frida och jag till Bäsna trädgård och handlade träd. Äppleträdet är på Sävstaholm med Aroma, Oranie och viktigast Lobo som ympar. Hoppas det går bra nu och att vi får ett äpple nästa år.

Självklart blev plommonträdet ett Viktoria. 
Körsbärsträdet skulle ju så klart vara bigaråer, så det blev ett Fryksås. 
Det blev även en ny blåbärsbuske, som ska ha rosa bär. Pink Lemonade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni får massor av frukt och bär på era träd och buskar. De ser jättefina ut.
kram M

Anonym sa...

du får klippa träden bättre än jag gjort. förra året kom en blomma på päronet, men ingen frukt. i år blommar äppleträdet med en blomma, får se om den bär frukt :-) men mitt viktoria fick många plommon förra året, två år efter plantering och fick massor av blommor i år. äpplet misstänker jag att jag klippt för hårt, så i år har jag varit försiktigare.
kram. Lena