Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




söndag 25 maj 2014

Rosor

Äntligen har jag bestämt hur roslandet ska se ut, jag har beställt och planterat mina rosor. Nu håller jag tummarna för en blomsterprakt senare i sommar. Det är tre olika terosor som går åt gult i olika varianter samt klarar zon4. 
Bakerst har jag en Chicago Peace med en ganska svag doft av äpple.
Längst till vänster står en Peace med en medium doft.
Längst till höger står Troika som ska ha en stark doft av sommarbär.

Detta kortet är ungefär 6 veckor efter plantering och alla tre verkar komma fint, Chicagon är lite senare än de andra två men den kommer igång bra nu i värmen. 

Inga kommentarer: