Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




måndag 28 maj 2012

Jordgubbar & Rabarber

Igår var jag till handelsträdgården och köpte två plantor rabarber och 5 olika jordgubbar, som jag grävde ner i trädgården. Jordgubbarna ville jag ha bredvid blåbären så för att kunna gräva ner dem fick jag först gräva upp en buske till och oj vad den satt, svetten forsade innan jag fick upp den.
 Från vänster har vi Honeoye, nästa har jag glömt får åka dit och kika någon dag, Korona & Pineberry. Pineberryn är vit med röda frön och ska ha en smak av annanas, tyckte det lät lite roligt.
 En jordgubbe är i ampel.
Rabarberna som båda är Elmblitz.

Nu hoppas jag på god skörd och att de är goda!

1 kommentar:

Anonym sa...

mmmm, massor av goda bär vankas. men jag skulle nog plantera isär rabarbern. på bilden ser de ut att sita väldigt nära varandra. fullt utväxta kommer varje planta att ta upp minst en meter i diamater. den jag satte för kanske två år sedan är ca 60 cm i diameter och den är ganska liten.
/Lena
ps, jag vet inte vad de storbladiga heter.