Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




onsdag 2 oktober 2013

Grönsaksskörd

Jag hade först inte tänkt odla några grönsaker i sommar men fick en chili och tre tomater av mamma så de fick ju bli ett experiment. Jag har dock lärt mig nu att de inte kan stå där de stod utan behöver mer sol. Jag fick väldigt många och fina chilisar och många tomater och allt blommade väldigt fint. Lite sent men fint.
Jag hade däremot planerat att sätta pumpor som utfyllnad i landet, men sprang på en påse prydnadsfrukter som jag testade. De drog igång med växtning och blommning i augusti ungefär och nu när frosten kom släppte den alla frukter och här är resultatet..... Kul växt.
 
Chilin hann inte mogna, men så här många och stora är de. Tyvärr smakar de nästan inget.
Tomater blev det gott om och de smakar väldigt gott. Inte heller de hann dock mogna innan frosten gav sig på plantan.
Både chilifrukterna och tomaterna ligger nu i fönstret och hoppas på sol.
Jag har hittat ett litet växthus jag ska testa köpa mig nästa sommar, verkar ganska lagom för mig att börja med. Växthus för pallkrage
 

Inga kommentarer: