Välkommen till Casa De Cajsa

Bloggen handlar om skapandet av en mysig trädgård där det växer bär, fruktträd, blommor samt annat mysigt!

Det handlar även om ombyggnaden av vårat nya hus samt mat och bakning!




onsdag 13 oktober 2010

Hushållsassistent

Jag är så sugen på att baka bröd och kanelbullar, men mitt kök är på tok för litet så det funkar inte. Ibland blir det lite bakande då jag är hos min syster som inte bara har ett underbart kök (Arbetsbänk och diskbänk är höjd med 5 cm öven standard. Gudomligt!!! ) utan även en hushållsasstistet från Elektrolux som hon ärvt efter farmor. Även jag har faktiskt en gammal ärvd assistent stående på vinden hos mamma som inte får plats hemma hos mig. Frågan är ju sedan när jag får mitt stora fina kök jag drömmer om om jag verkligen vill ha den där gammla assistenten? Eller om jag kanske vill ha en ny? Bara på kul så surfade jag runt lite och kollade på olika assistenter och får nog säga att det fortfarande är Electrolux som gäller, eller Ankarsrum som de heter numera. Den ljusblå är min favorit!!


Inga kommentarer: